63-41-M/02 Firemní management

Určeno pro:                                  chlapce a dívky

Vstupní předpoklady žáků:        základní vzdělání, splnění kritérií přijímacího řízení

Délka a forma studia:                 4 roky, denní

Způsob ukončení přípravy:       maturitní zkouška

Dosažený stupeň vzdělání:       střední vzdělání s maturitní zkouškou

Uplatnění

Absolvent oboru firemní management se uplatní na trhu práce jako ekonomický manažer, personalista, marketingový pracovník, specialista logistiky, obchodní referent, kontrolor jakosti a kvality výrobků, všeobecný a mzdový účetní, bankovní poradce, osobní poradce v pojišťovně, finanční konzultant, odborný ekonomický pracovník ve státní správě, administrativní pracovník.

Popis oboru

Škola vychovává středoškolsky vzdělané absolventy se všeobecným i odborným vzděláním, kteří se dokáží orientovat v ekonomických problémech. Žáci tohoto oboru získávají kompetence v odborných ekonomických předmětech (Účetnictví, Základy managementu, Firemní kultura a PR, Řízení lidských zdrojů, Výrobní logistika), ale také si osvojí základní znalosti v technických oblastech, jako je technická dokumentace, materiály a technologie nebo sledování jakosti a kvality výrobků, 3D měření a jeho statistické vyhodnocení. Během výuky je kladen důraz na využívání moderních technologií a IT v odborných předmětech. Výuka cizích jazyků je rozšířena o výuku obchodní angličtiny s možností získání mezinárodních jazykových certifikátů zdarma. Žáci se učí naplánovat optimální kompletní dodavatelský řetězec a zároveň komunikovat s partnery dodavatelsko-odběratelských vztahů. Učí se zefektivňovat firemní procesy, snižovat náklady, koordinovat zakázky a podílet se na realizaci efektivních výrobních procesů a plánovat optimální výši uskladněné rezervní zásoby. Žáci jsou vedeni ke kreativnímu myšlení, zacílené na přeměnu a uspořádání provozů, aby vedly k udržitelným řešením přínosným pro všechny strany a napříč různými oblastmi zájmů a cílů (zisk, zaměstnanec a jeho pohodlí, dopad na životní prostředí, korporátní identita).

Profil absolventa

Absolvent získá teoretické poznatky k manažerské práci i podnikatelským aktivitám; ovládá cizí jazyky, zejména je umí využit v hospodářských činnostech, je schopen týmové spolupráce a zároveň si uvědomuje nezbytnost spolehlivosti lidského činitele. Absolvent dále dokáže podle požadavků firmy sestavovat plán výroby pro zajištění její plynulosti, řídit zásoby v podniku a komunikovat s dodavateli. Absolvent si uvědomuje  problém opodstatnění, oběhu a archivace dokumentů ve výrobní firmě se vzájemnou provázaností a závislostí jednotlivých úseků